Teknoloji

Google Trendleri Kullanarak Satışları Artırmanın Yolları

Google Trends Raporları yalnızca SEO yahut Google anahtar söz reklamcılığı için kullanılmıyor. Reklam stratejileri yahut dijital yol haritası oluşturulurken bu raporlara göz atmak kıymetli. Örneğin pandemi yılı olarak kabul edilen 2020’nin trendlerinde birinci 3 şöyle; “Coronavirüs”, “HES Kodu Nasıl Alınır?”, “Zoom”.

Güncel tüketici alışkanlıklarını, davranış modellerini, muhtaçlıklarını, aramalarını takip etmek işletmelerin hem prestij idaresini sağlamaları hem de satışlarını artırarak büyümeleri için değerli bir alan. İşletmeler tüketici davranışları ile ilgili pazar araştırmaları yaptırmakla birlikte şimdiki olarak takip edip tahlil alabilecekleri kimi dijital araçlar da kullanabiliyor. Bu araçlara baktığımızda en çok kullanılanlardan bir tanesi olan; arama trendleriyle yeni tüketici davranışlarını takip edebileceğimiz Google Trends karşımıza çıkıyor.

Google Trends; seçilen anahtar sözlerin ne sıklıkla aratıldığını, hangi bölgelerden, hangi söz ve mevzularla ilişkilendirilerek aratıldığını tahlil eden fiyatsız bir Google servisidir. Google Trends tıpkı vakitte öykü anlatımı için de güçlü bir araç zira yaşanılan olaya, ana, şimdiki gündeme insanların anlık reaksiyonlar nasıl verdiği de gözlemlenebiliyor. Örneğin geriye dönüp yıl bazlı olarak 2021 ya da 2020 yıllarında arama trendlerinde neler var, hangi anahtar sözlerin gündemde olduğu incelenebiliyor. 2020 trendlerine baktığımızda karşımıza çıkan 3 trend arama şöyle mesela; Coronavirüs, HES Kodu Nasıl Alınır?, Zoom.

Google Trends servisini; Google Premier Partner unvanına sahip olan IQUEEM’in kurucusu Berkun Meral, bilhassa e-ticaret kesiminin hangi esere daha fazla ilgi olduğunu belirleyebilmeleri için kullanılan bir araç olduğunu ve gerçek kullanıldığında pazarlama maliyetlerini düşürme potansiyeline sahip olduğunu belirtiyor.

Pazarlama faaliyetlerinde kullanmak isteyenler için ise Google Trends servisinde 3 ana mevzu öne çıkıyor:

1) Google Trends özelliği nasıl kullanılır?

Google Trends, geçmişe dönük olarak 2004 yılına kadar arama tahlillerini sunduğu üzere gerçek vakitli data ile son dakika arama trendleri hakkında da bilgi veriyor. Böylece 2 alanda kullanımı karşımıza çıkar. Birincisi pazarlama stratejilerinde yer vermek üzere tüketici davranış ve eğilimlerini tahlil etmek için kullanmak. Başkası ise anlık akışta toplumu etkileyen bir olay olduğunda, şirketler ile ilgili tesir uyandıran haberler yayımlandığında şahısların buna nasıl tepki verdiğini ve hangi aramaları yaptığını gözlemlemek için kullanmak. Bu tahliller ile hem son dakika trendlerine hem de anahtar sözlerimiz için son arama trendlerine bakılabilir. Özellikler proaktif bağlantılarda insanların ne aradıklarını, neyi merak ettiklerini, bir olay karşısında hangi aramaya yöneldiklerini bilmek her vakit farklı bir bakış açısı sağlayacaktır.

2) Google Trends satışlarımıza nasıl takviye olabilir?

Satışın gerçekleşebilmesi için hem tüketici eğilimlerini bilmek hem de gerçek vakitte hakikat irtibat çalışmalarını yapabilmek çok değerlidir. Trendler de bize bu iki noktada yardımcı oluyor. Yaptığımız her arama o devirdeki tüketici eğilimlerine dair birtakım içgörüler sunuyor.

Sektör bazlı örnek verecek olursak, örneğin turizm dalı özelinde “Erken Rezervasyon” aramasının hangi tarihlerde, hangi bölgelerde ve hangi Google eserlerinde daha çok arandığını tespit ederek stratejilerinizi buna nazaran üretebilirsiniz. Üstelik geriye dönük 2004 yılına kadar bilgi araştırma yapma imkanınız var.

Yukarıdaki grafikte de göreceğiniz üzere Türkiye lokasyonundan son 5 yılda yapılan “Erken Rezervasyon” araması bilhassa Ekim-Kasım-Aralık aylarında artış gösteriyor. Buna nazaran satın alma eğilimlerinin bu tarihlerde daha fazla olduğunu varsayabiliriz. Bu da bağlantı çalışmalarımızı planlamamıza yol gösterecektir.

3) Google Trendleri pazarlama çalışmalarımızda hangi alanlarda kullanabiliriz?

Trends raporları genel olarak reklam çalışmalarında kullanılabilecek nitelikte datalar sunuyor. Bu nedenle raporları yalnızca SEO yahut Google anahtar söz reklamcılığı olarak değerlendirmenin yanlış olduğunu düşünüyorum. Dolayısı ile reklam stratejilerinizin tamamını kurgularken ve yol haritası oluştururken bu raporlara göz gezdirmekte her vakit yarar var.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort